Co když mám u svého operátora nyní závazek?

​Kdy vám končí smlouva?

Máte u svého operátora závazek a nevíte, kdy vám končí? Často to můžete zjistit v Samoobsluze / Administraci svého operátora, také na smlouvě a nebo vám to sdělí po telefonu, případně na pobočce. A možná je to jedno, protože smluvní pokuty téměř neexistují.

Žádná smluvní pokuta vám nebude účtována, pokud:

  • Nemáte uzavřenou smlouvu na dobu určitou nebo vám již vypršela
  • Jste u operátora déle než tři měsíce od uzavření smlouvy a smlouva je psaná na fyzickou osobu

Smluvní pokuta

V případě, že ukončíte smlouvu do 3 měsíců od jejího uzavření, doplatíte pouze 5 % součtu měsíčního minimálního plnění (často výše vašeho tarifu) zbývajících do konce sjednané doby.

PŘÍKLAD: Do konce smlouvy vám zbývá 22 měsíců, u operátora jste teprve dva měsíce a vaše minimální měsíční plnění je 500 Kč. Částka, kterou musíte při předčasném ukončení smlouvy doplatit = 22 * 500 * 0,05 = 550 Kč. Když ale měsíc počkáte, uplyne doba tří měsíců od uzavření smlouvy, a vy již nebudete platit pokutu žádnou.

Pozor na závazky u telefonů a zařízení

Pokud jste si u svého mobilního operátora pořídili zařízení (nejčastěji telefon, tablet, modem nebo televizi) za dotovanou cenu k tarifu, pak budete muset doplatit celou zbývající částku.

PŘÍKLAD: K tarifu jste získali telefon za 1 Kč oproti běžné ceně 5000 Kč. Tím jste se zavázali, že u operátora zůstanete dva roky. Po roce jste se rozhodli operátora změnit. Nebudete sice doplácet žádný tarif, protože tříměsíční doba už uplynula, ale budete muset nyní doplatit telefon, tedy 4999 Kč.